Ångerfrist enligt lag

Du har enligt lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal rätt att ångra dig inom 14 dagar. Ångerfristen räknas från och med den den dag du tog emot produkterna.

Produkterna ska återlämnas i väsentligt oförändrat skick. Om produkterna har skadats eller kommit bort på grund av att du inte varit tillräckligt aktsam, får du inte ångra dig. Om produkterna förstörs av en olyckshändelse eller ändras av annan orsak som är utom din kontroll, har du kvar din ångerrätt. Du behöver dock inte lämna ifrån dig produkterna förrän du har fått tillbaka vad du eventuellt redan betalat för produkterna. Du ska själv betala returfrakten, förutsatt att säljaren har informerat dig om det innan du ingick avtalet.

Nöjdkundgaranti

Utöver din lagstadgade rätt att ångra köpet erbjuds du en Nöjdkundgaranti som ger dig rätt att avbeställa/returnera köpta produkter, även efter det att du börjar använda dem (till skillnad från den lagstadgade rätten). Om du vill avbeställa en eller flera produkter som omfattas av detta kvitto ska din begäran om avbeställning och en kopia av detta kvitto vara din oberoende återförsäljare tillhanda senast 90 dagar från när detta kvitto är daterat. Om du avbeställer samtliga produkter betalas hela köpesumman tillbaka från den oberoende återförsäljaren. Om du redan har mottagit produkterna, ska dessa, alternativt de tomma förpackningarna och emballagen, returneras till återförsäljaren tillsammans med en kopia på kvittot. Vänligen kontakta Forever Living Products Scandinavia AB (Forever) om återförsäljaren inte uppfyller Nöjdkundgarantin. Är du missnöjd med hur Forever hanterar ärendet kan du kontakta Konsumentverket.

Reklamation

Önskar du av någon anledning reklamera produkten är det viktigt att du kontaktar mig snarast möjligt och inom skälig tid.

Information om tvistlösning

Om du vill klaga på en vara eller en produkt kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (http://www.arn.se) eller till Europa-Kommissionens tvistlösning på nätet (http://ec.europa.eu/odr).

Om du skickar in ett ärende önskar jag att du skickar ett meddelande till min mejladress.


Leveransvillkor

Jag levererar dina varor inom Sverige med postpaket. Frakt tillkommer enligt postens taxa. Normal leveranstid är 2-7 dagar beroende på vad jag har hemma för tillfället från det att du lagt din order. Bor du inom 5 km från mitt försäljningsställe levererar jag hem till dig på överenskommen tid. Välkommen att även boka tid för att prova valfria produkter, utan kostnad.

Betalningsvillkor

När du handlar varor av mig önskar jag att du betalar i förskott via Swish eller på det sättet som passar dig bäst. Alternativ när jag personligen levererar dina varor. Det betyder att du kan välja att betala kontant eller med ett bankkort, direktbetalning via bank eller faktura via Klarna. Väljer du betalsätt Klarna kommer jag att kunna leverera produkterna till dig omgående enligt valt leveranssätt. Har du några frågor om din betalning/faktura när du valt Klarna ber jag dig att ta kontakt med Klarna.